Kto kazí kapitalizmu dobré meno

» Publikované: 9. február 2010   » Počet reakcií: 89   » Prečítané 6238x

Na brehu Stredozemného mora, konkrétne v španielskom Alicante, som si prečítal spravodajstvo slovenskej tlače o pólo turnaji organizovanom na Štrbskom plese finančnou skupinou J&T a opäť som si raz uvedomil, že najväčším slovenským nepriateľom kapitalizmu sú niektorí naši miliardári. Nie svojou podnikateľskou dravosťou či láskou k zisku, ale tým, že nám tak radi pripomínajú svoj pochybný pôvod a oligarchickú, až parazitickú podstatu a to symbolizmom, ktorý by ťažko vymyslel aj ultraľavičiar, ktorý ich chce zdiskreditovať.  

V Alicante som sa ocitol na predĺženom víkende vďaka Ryanairu, keďže len vďaka nemu mohla stáť spiatočná letenka pre štyroch ľudí spolu 160 Eur vrátane všetkých poplatkov a batožiny. Ryanair je vynikajúci symbol fungujúceho spotrebiteľského kapitalizmu. Jeho zakladatelia nevynašli novú technológiu, len spolu s ďalšími pioniermi dokázali s brutálnou efektívnosťou vybudovať model nízkonákladových aerolínií tak úspešne, že ovládol celú Európu. Nie vždy je to príjemné, ale funguje to.

Šéf Ryanairu Michael O’Leary je tiež miliardár a ani sa nesnaží tváriť sa na ľudomilstvo.  Jeho obľúbená prezentácia v médiách zdôrazňuje úspornosť – za posledný rok sme si napríklad mohli prečítať úvahy o účtovaní za použitie toalety či dizajne lietadiel, v ktorých sa bude dať lietať postojačky. Existuje aj slávna príhoda, ako sa dal interviewovať novinárkou v taxíku a potom ju nechal zaplatiť.

Jeho úspech sa však zakladá na tom, že dokázal miliónom zákazníkov priniesť niečo, čo by predtým nezažili. Bez Ryanairu chodili zo Slovenska do Alicante na výlety najmä Rezeš, Nagyová a iné dnes už často zabudnuté postavičky, ktorí si tu pokupovali domčeky. Bez priameho a lacného spojenia to totiž vyžaduje buď súkromné lietadlo, alebo drahú letenku z Viedne aj s prestupmi.

Patrik Tkáč a jeho spoločníci predstavujú protiklad Ryanairu nie preto, že sú arogantnejší či dravší, ale preto, že za svoj vzostup a bohatstvo vďačia primárne konexiám, nie dobrým produktom. O’Leary sa so štátnymi úradníkmi stretáva len vtedy, keď tlačí na nižšie letiskové poplatky na verejných letiskách (na súkromníkov však tlačí rovnako). Zameranie J&T na nehnuteľnosti, energetiku či verejné zákazky naopak prezrádza, že pridanú hodnotu tejto skupiny tvoria styky a vybavovanie až v prvom rade, pretože o tie v týchto biznisoch najviac ide.

Demonštratívne obsadenie a osr...nie Štrbského plesa ich koňmi, ku ktorému nás láskavo prizvali sa pozerať, je tak len symbolickou bodkou za tým, čo (nielen) táto skupina urobila s imidžom kapitalizmu na Slovensku. Niežeby u nás neboli aj miliardári ryanairovského razenia, ale vo verejnej prezentácii nemôžu konkurovať našim pseudooligarchom. A tak tí budú naďalej kaziť dobré meno kapitalizmu, hoci namiesto trhu vďačia za svoj úspech politikom a úradníkom.

Karma
Karma: 1
beblavy
beblavy

Kedy pre boha mal kapitalizmus dobre meno?
ved je to vymysel tych istych, ktori vymysleli komunizmus!

Pridané: 5.3. 2010, 12:58  Reagovať
anonymZolibači
anonymZolibači

Bojovať proti chudobe za krajší zajtrajšok je vdačna tema pre každeho najme ked je lavičiar . Ked ten lavičiar zbohatne potom proti komu bude bojovať za koho pre lepší zajtrajšok , ako tgo vlastne bude . Kedy už chudoba nebude a bude len blahobyt a nebude chudoba. Da mi niekto odpoved. tešim sa na to.

Pridané: 16.2. 2010, 22:34  Reagovať
matus
matus

citacia: "Niežeby u nás neboli aj miliardári ryanairovského razenia, ale vo verejnej prezentácii nemôžu konkurovať našim pseudooligarchom."
no ako si moze niekto tak okazalo sprepacenim s..ť do huby. neuveritelne ako niekto moze tak povrchne cokolvek hodnotit.. dokaz: tento link: http://ekonomika.idnes.cz/sef-ryanairu-slibuje-letenky-vcetne-oralniho-s...

Pridané: 15.2. 2010, 11:32  Reagovať
Milan Faber
Milan Faber

Clanok je plny bezduchych myslienok. Myslim,ze tymto sposobom politiku SDKU nevytrhnete,pan Beblavy. Keby som tom mal hodnotit,tak je to "dostatocne". Nema to ani uroven seminarnej prace... Radsej skuste miesto kvantity prispevkov a clankov uprednostnit kvalitu.

Pridané: 14.2. 2010, 21:34  Reagovať
mat
mat

presne tak. ten prispevok ma prichut moralizovania. komercneho prvoplanovaneho moralizovania. idealisticky pohlad na vec, to zn. nespravny nepravdivy..

Pridané: 14.2. 2010, 13:31  Reagovať
Vierka
Vierka

Azda sa tomu nečuduješ, Mat. Mladý pán, pre ktorého je kapitalizmus synonymom raja, sa potrebuje - a veľmi rýchlo - vyprofilovať, keď už má byť na tej kandidátke našej najčistejšej politickej strany.
A na to tu, na hnonline stačí začať blablabla-govať. Najlepšie bez vlastnej myšlienky.

Pridané: 15.2. 2010, 22:14  Reagovať
B. Zlocha
B. Zlocha

Zaujimavy prispevok, len akosi ma prichut moralizovania, co akosi pri teme kapitalizmu je chodenim po tenkom lade. Pouzijem snad len jeden priklad - kennedyovci zbohatli na pasovani alkoholu pocas prohibicie v USA. Kennedy bol snad najoblubenejsi americky prezident v ich historii.

Teraz k tomu Ryannairu. Mal som tu cest osobne sa rozpravat so zakladatelom Ryannairu, ich pribeh je urcite zaujimavy, pre nas moze byt skor ucebnicovym prikladom, ako realnym navodom na uspech. Ako vieme, ich vzorom, takisto ako pre mone lowcosty bol pribeh Southwest Airlines (USA). Ale ten je vedlajsi. Pozrime sa na pribeh Sky Europe, ktore nikdy pocas svojej existencie nedosiahli zisk. Boli zalozene Christianom Mandlom a Alanom Skowronekom, dvoma mladymi cudzincami, ktorym sa podarilo presvedcit venture capitalistov o ich biznis plane a ziskat tak zdroje na rovoj a nakup lietadiel. Vo svojich hviezdnych casoch sa nazyval Sky Europe slovenskym narodnym prepravcom, kedze zabezpecoval najvacsi objem "scheduled flights" bratislavskeho letiska. Ich hviezda zacala padat po tom, co zakladatelia sikovne predali akcie kotovane na vieenskej a varsavskej burze v case ked mali najvyssiu hodnotu a zo spolocnosti vystupili. Inymi slovami = kapitalizovali stratu! Sikovne! Preco spominam Sky Europe? Pretoze rovnaky model, ktory mozno funguje v Irsku ci USA, nemusi nevyhnutne zafungovat na Slovensku. A s tym nema ani tak kapitalizmus az tak vela spolocne, ale velkost trhu, kedze vieme, ze pri lowcostoch robi biznis maximalizacia prepravnej kapacity (alebo tiez obloznost lietediel). Mozno si spomeniete na forik Ryannairu z tak pred troch-styroch rokov, ked nechal svoje lietdala namalovat odkazom "Good Bye Sky Europe". Dnes sa ukazuje, ze mali pravdu... Takze aby som to dako rozumne ukoncil, porovnavanie pribehu Ryannair, ktory je svetovym unikatom v case a priestore, mozno akurat tak porovnavat s pribehom Sky Europe, avsak asi nie J & T.

Pridané: 14.2. 2010, 08:54  Reagovať
Martin TT
Martin TT

Ja osobne teda nemám ten pocit. Podľa mňa jediné, čo chcel povedať autor je to, že kapitalista (človek, ktorý príde s dobrým tovarom alebo službou a presadí sa na trhu) tak nemusí byť v očiach verejnosti ako hnusný vykorisťovateľ a určite nemá nikto nejaké právo ho pripravovať o nadobudnutý majetok. A rovnako to platí pre kapitalizmus samotný (nie však pre dnešný systém, čo tu je).

Pridané: 15.2. 2010, 11:44  Reagovať
anonym
anonym

myslím,ze J&T a Penta boli pri kazdej privatizacii a prenajmoch dzurindovych vlad ,tak stale neviem o co tu ide

Pridané: 13.2. 2010, 17:38  Reagovať
...
...

Za to ja viem, o čo tu nejde. Celkom určite tu nejde o Dzurindu.

Pridané: 13.2. 2010, 20:40  Reagovať

Pán suded!

Čo to tu píšete o kazený dobrého mena kapitalizmu ??? To myslíte vážne ?

Pre živého Boha, kedy v histórii tejto planéty "kapitalizmus" mal dobré meno ???

Ak neodpoviete na túto otázku bude to jasní dôkaz že ste si uvedomil že ste treskol idiotinu na en tú, tak ste sa rozhodol byť radšej ticho !

Toľko na privítanie na HN blogu.

Váš sused.R.V.

Pridané: 12.2. 2010, 20:09  Reagovať
...
...

Kapitalizmus mal dobré medo dovtedy, kým neprišli blázni, čo si mysleli, že existuje lepší systém. Totiž socializmus. Utópie o bezúročnej ekonomike sú príkladom novodobej verzie socializmu. Fungovať to síce nemôže a ani nefunguje, ale reční sa o tom dobre. Niektorí idú tak ďaleko, že povojnové Nemecko, teda príkladný kapitalizmus, označujú nezmyselne za ne-kapitalizmus, za bezúročnú ekonomiku (aj keď bezúročná vôbec nebola), či dokonca za socializmus.

Pridané: 12.2. 2010, 21:35  Reagovať

Ty troj bodkový anonym.

Tebe sa ľahko píšu takéto idiotiny keď sa skrývaš za troma bodkami, - keď odhalíš kto presne si, ako sa voláš a zverejníš svoju fotku, tak potom to bude pre mňa hodné môjho času a námahy aby som tu tie tvoje idiotiny začal rozoberať.

Ja čakám na odpoveď pána Beblavého, ktorý nemá ten luxusu a tú výhodu ktorú máš ty ! On sa nemá kam schovať, on nemá kam újsť.Jeho meno aj jeho foťka je zverejnená, tak on si určite 1000x rozmyslí čo povie a či vôbec niečo povie!
Garantujem ti on nebude tu trieskať také sprostosti ako ty.

A teraz som čítal tu na HN článok s názvom : Dzurinda vytiahol ďalší tromf .

Je tam písané :...Fešák Beblavý
Možno som fešák, ale hlavne chcem priniesť nové myšlienky ....

No teda to som zvedavý na "nové myšlienky " tohto Dzurindovho "tromfu" !

A nie len to, ja som zvedavý hlavne na myšlienkové pochody toho Dzurindovho "tromfu" !- a preto pre mňa je veľmi dôležité aby tento Dzurindov "tromf", - teda fešák Miroslav Beblavý zodpovedal mi na hore uvedenú otázku :...kedy v histórii tejto planéty "kapitalizmus" mal dobré meno ???

Keď toto odpovie, tak potom jasne a zreteľne pred celím svetom odhalí svoje myšlienkové pochody, -a to bude niečo, to bude podívaná,- to bude "main attraction" - to bude show,- to bude zábava,- to bude ale sranda akú som už dávno nemal

- A TO BUDE ĎALŠÍ DZURINDOV TROMF !!!

Áááá,háááááááá,hááááá,hááá, a ja sa volám : Rudolf Vaský,sused Slovutného Miroslava Beblavého,tu na HN blogu .

Pridané: 13.2. 2010, 07:36  Reagovať
Slováčisko
Slováčisko

ak príspevok nemá myšlienku je úplne jedno či je anonymný alebo nie. Pri komentároch blogov je úplne jedno kto ich píše lebo podstatné sú myšlienky. Inak prečo by ktokoľvek mal mariť čas čítaním názorov od NIKTOV ?

Pridané: 14.2. 2010, 18:39  Reagovať

Slováčisko milí, súhlasím čo píšeš.

Problém nie je či tá myšlienka je podstatná alebo nepodstatná, ale že v tom príspevku anonyma, tá jeho myšlienka je patentne idiotská.

Je jedná vec "čítať idiotské názory" a druhá vec je venovať svoj čas a námahu a rozoberať ich a odpovedať na ne.

Nikto si dobrovoľne neosvojí "idiotský názor", nikto dobrovoľne nechce byť idiot !

Ľudia ktorý sa stanú obeťou bludu, klamu alebo fantazmagórie, sú ako keby spadnutý do hlbokej jamy "idiotského názoru" a tak sú potom legitímne označený za "idiotov".

Jediný spôsob ako týmto ľuďom je možné pomôcť,dostať sa von z ich "idiotských názorov" v ktorých sú upadnutý je zdemolovanie ich "idiotských názorov" !

Preto, ja keď si dám tu námahu niekomu pomôcť oslobodiť sa od bludu, klamu a fantazmagórie (zdemolovaním ich idiotských názorov), tak chem vedieť komu som pomohol.

Preto sa už nepúšťam do anonymov, ako som to robil v minulosti.

Pridané: 14.2. 2010, 20:09  Reagovať
...
...

Áno, len názory poloboha Vaského sú tie správne a najlepšie a najrozumnejšie. Akékoľvek iné názory sú názory idiotov, sú to idiotské názory ľudí, ktorí a stali obeťou fantasmagórie a títo ľudia sú legitímne označovaní za idiotov.

S takou sebaláskou a aroganciou sa človek často nestretne. Niektorí ľudia proste trpia pocitom nadradenosti a vysokej prirodzenej inteligencie a múdrosti oproti iným ľudom, ktorí si dovolia mať iný názor.

Pozdravujem najmúdrejšieho z najmúdrejších, Rudolfa Vaského. Niet múdrejšieho a neomylnejšieho človeka na tejto planéte. Ak by sa dostal do politiky, praktizoval by svoje jediné správne a objektívne platné názory, všetci by žili v blahobyte a harmónii.

Pridané: 15.2. 2010, 18:36  Reagovať
Slováčisko
Slováčisko

DRŽÍM PALCE ! Úprimne.

Pridané: 14.2. 2010, 21:49  Reagovať
...
...

Tvoje teórie proti úroku postrádajú zmysel a nič na tom nezmení ani to, že si tu zverejnil svoju fotečku.

Pridané: 13.2. 2010, 20:39  Reagovať

Ty trojbodka anonymná, tu som ti prekopíroval dobrí frk z debaty pod článkom o Dzurindovom tromfe:

SDKU spamätaj sa

Tak to je ako v tom fóre so Záhorákom, ktorý sedí na konári a píli ho pri kmeni. Náhodný koloidúci mu vraví: "Nepíl ten konár lebo spadneš."
Záhorák potom skutočne spadne a po voľbách dobitý v krčme hovorí: "Rozprával som sa s jasnovidcom".

Ááááá,ha,ha,hááááááááá

A ty keď si prečítaš moju 15 stránkovú knižku Tretia Cesta, ktorú som vydal v roku 1994,- tak ty potom povieš tvojím známim v krčme : čítal som knihu od jasnovidca !

Stiahni si ju zadarmo tu na tomto linku :

http://www.scribd.com/doc/22221323/Rudolf-Vasky-Tretia-cesta

Pridané: 13.2. 2010, 21:45  Reagovať
Martin TT
Martin TT

Ale, ale tieto utópie vyvolávajú skôr úsmev na tvári, pretože si nedokážete ani obhájiť. Papier znesie všetko, ale následne si obhájiť svoje slová je ťažké.
Však vieme svoje.

Pridané: 15.2. 2010, 11:32  Reagovať

Martinko TT, ty retardovaný chuďák.

Teraz vidím ,že aj v ústavoch pre mentálne retardovaných majú nainštalovaný internet a počítače.

Nemecký hospodársky zázrak po druhej svet.vojne je "utópia vyvolávajúca úsmev na tvári" ?

Pre retardovaných ako si ty určite áno,ale pre normálnych ľudí je to "nos" medzi očami!- je to nepopierateľné, tak ako je nepopierateľný "nos medzi očami" !!!

Zákaz úročených pôžičiek z MMF a Svetovej banky počas Nemeckého hospodárskeho zázraku je "utópia vyvolávajúca úsmev na tvári" ?

Pre retardovaných ako si ty určite áno,ale pre normálnych ľudí je to "nos" medzi očami!- je to nepopierateľné, tak ako je nepopierateľný "nos medzi očami" !!!

Zákaz zahraničných investícii do Nemecka počas Nemeckého hospodárskeho zázraku je "utópia vyvolávajúca úsmev na tvári" ?

Pre retardovaných ako si ty určite áno,ale pre normálnych ľudí je to "nos" medzi očami!- je to nepopierateľné, tak ako je nepopierateľný "nos medzi očami" !!!

100% zdaňovanie ziskov a dividendou ak nešli na re-investície je "utópia vyvolávajúca úsmev na tvári" ?

Pre retardovaných ako si ty určite áno,ale pre normálnych ľudí je to "nos" medzi očami!- je to nepopierateľné, tak ako je nepopierateľný "nos medzi očami" !!!

95% zdaňovanie ročných osobných prímov nad 6 tisíc Dm.(neskoršie 25 tisíc Dm.)je "utópia vyvolávajúca úsmev na tvári" ?

Pre retardovaných ako si ty určite áno,ale pre normálnych ľudí je to "nos" medzi očami!- je to nepopierateľné, tak ako je nepopierateľný "nos medzi očami" !!!

TY CHCEŠ ABY SOM OBHAJOVAL NOS MEDZI OČAMI ? - ty retardovaný idiot !

To je práve problém pre celú Úžernícku Internacionálu a celú Socialistickú Internacionálu (Marxistov) :

Nemecký hospodársky zázrak jasne empiricky a nepopierateľne dokázal že Úžernícka Internacionála (a Marxizmus)sú absolútne bezpredmetný pre vybudovanie blahobytu a prosperity pre všetkých občanov v štáte - a nie len horných 10 tisíc!!!

Preto ani Úžerníci a ani Marxisti nikdy nespomínajú Nemecký hospodársky zázrak !

Katastrofická finančná situácia v ktorej sa dnes nachádza Grécko,Španielsko,Portugalsko a Írsko to je "utópia vyvolávajúca úsmev na tvári"?

Dnes hroziaci kolaps celej euro-zóny to je tiež utópia ?

NIE, TO JE VÝSLEDOK SPOLUPRÁCE MARXISTOV (Socialistov) S ÚŽERNÍCKOU INTERNACIONÁLOV!!!

Čo dnes robí Fico ? No presne to isté, pod zámienkou udržania blahobytu ( a svojich voličských preferencii) vydáva celí štát Úžerníckej internacionále - na žmýkanie úrokov !!!

Ty.....zobuď sa už konečne a príď domov!- len tak budeš schopní sa dostať z toho ústavu pre retardovaných v ktorom si zavretý !
A ja sa volám : Rudolf Vaský !

Pridané: 15.2. 2010, 13:13  Reagovať
...
...

Tvrdím toto: Nemecký hospodársky zázrak nemá nič spoločné s bezúročnou ekonomikou. A to preto, lebo žiadna bezúročná ekonomika neexistovala. Je taký problém vyvrátiť toto moje tvrdenie? Ale nie úbohými drístami o retardovaných (čo zvyčajne robia iba samotní retardovaní ľudia, alebo ľudia, čo nemajú argumenty a sú totálne v koncoch a zúfalí z toho, že nemajú nič k veci, žiadne dôkazy, nič).
A nechcem počuť ani drísty o tom, ako sa pôžičky zo strany nejakých medzinárodných inštitúcií nezúročovali. Bezúročná pomoc zo zahraničia totiž nie je bezúročná ekonomika.

Pokiaľ ide o progresívnu daň, len šialenec môže tvrdiť, že tá má niečo spoločné s hospodárskym zázrakom. Rovnako zdaňovanie dividend absolútne nič nedokazuje. Tvrdiť, že prostredníctvom vhodnej daňovej politiky je možné zabezpečiť nejaký hospodársky zázrak, je taká sprostosť, že ani neviem, ako by mohol normálny človek niečo také vysloviť.
A pri všetkej úcte, Grécko, Portugalsko atď nemajú absolútne, ale absolútne nič spoločné s nezmyslami o úroku a bezúročnej ekonomike.

Príď konečne s faktami, s nejakým hmatateľným dôkazom. A nie s domnienkami, že "takto a takto to vtedy v Nemecku bolo". Lebo to sú len tvoje pocity. A ak ťa môžem poprosiť, nechoď tu s retardovanými idiotmi, lebo by to len poukázalo na tvoju vlastnú úbohosť, idiociu a nedostatok argumentov.

Pridané: 15.2. 2010, 18:54  Reagovať
Martin TT
Martin TT

Rudinko dúfam, že toto čo si splodil nechceš nazývať nejakým argumentom. Či?
Ja som ti napísal už dávnejšie niekoľko protiargumentov, ktoré si ty nebol ani schopný vyvrátiť.
Najskôr tvrdíš, že boli úroky v Nemecku zakázané, teraz zase tvrdíš, že iba od MMF a SB. Tak teraz fakt neviem. Aspoň trochu konzistentnosti v tvojich slovách by mohlo byť.
Daj sem aspoň jeden relevantný zdroj, ktorý by to dokazoval, že zisky a dividendy boli zdaňované 100% pokiaľ sa nereinvestovali. Aj keby to bola pravda, čo nie je tak existujú možnosti ako vyviesť peniaze bez zdanenia von z firmy a rovnako to nič nedokazuje, že by to malo pomôcť hospod. rastu.
Ďalej tu tvrdíš o zákaze zahraničných investícii do Nemecka, čo síce bolo, ale v roku 1950 presnejšie v júni bol tento akt zrušený. Ako dôkaz http://news.google.com/newspapers?nid=1951&dat=19500618&id=gI4oAAAAIBAJ&...
Takže tu účelovo zavádzaš a to robíš stále pri tvojich utopistických teóriach. Alebo snáď ten zázrak trval iba do roku 1950?

Čo dokazuje dnešná situácia v Grécku, Portugalsku....? Snáď mi nechceš teraz tvrdiť, že to je dôsledkom úroku? Nikto tieto krajiny nenútil, aby si požičali takto neúnosne. Toto je výsledkom konania politikov a etatistov, ktorí nás stále presviedčajú, že len oni sa o nás postarajú. A takým by si ty dal do rúk možnosť tlačiť peniaze, ako si to navrhoval v jednom z tvojich blogov. No to by ináč dopadlo a kľudne by mohol byť úrok aj nulový. Tvoj systém má menšiu stabilitu ako môj jednoročný syn.

Takže počúvni radu Ferka Mikloška, ktorú adresoval sociálnej veštici Vaľovej a zober si jeden diazepan, aby si náhodou nedostal nejakú príhodu.

Pridané: 15.2. 2010, 14:55  Reagovať

Pre pána Jána, objavil si Ameriku keď píšeš:

...ale v roku 1950 presnejšie v júni bol tento akt zrušený.

No a čo? Aj po roku 1950 priame zahraničné investície naďalej tvorili percentuálni podiel na tvorbe HDP okolo 0% !!!!!!

To je PODSTATA prečo som ten zákaz spomínal - že Nemecký hospodársky zázrak sa udial BEZ PRIAMYCH ZAHRANIČNÝCH INVESTÍCII!!! - a to je NEPOPIERATEĽNÉ - napriek tomu že ten akt bol zrušený - ako píšeš - presne v Júni 1950 - ty kokso !

Ty retard, postupne celá bezúročná ekonomika povojnového Nemecka bola zrušená !!!!!

Teraz mi tu začneš postupne uvádzať čo kedy bolo zrušene ?

Čo sa deje v Grécku,Španielsku,Portugalsku,Írsku....,to je presne tá istá primitívna hra ktorá sa deje tu na Slovensku :

Najprv úžerníci dosadia dzurindovcov-PRAVICU ktorí dovolia hospodárstvo vysávať cez úroky, dividendy, znižovanie daní a ostatné úžernícke ničotnosti, a potom keď príde bieda na celú populáciu, zas tí istí úžerníci dosadia ficovcov- ĽAVICU, ktorý potom "zachraňujú" populáciu od biedy zadlžovaním sa Úžerníckej Internacionále.

TY NECHÁPEŠ TÚTO ICH PRIMITÍVNU HRU ???????

Ficova strana Smer je financovaná z ÚŽERNÍCKYCH ZDROJOV !!!

DZURIDDOVA SDKÚ-DS je financovaná z ÚŽERNÍCKYCH ZDROJOV !!!

Sulíková SaS je financovaná z ÚŽERNÍCKYCH ZDROJOV !!!

Pre Boha, prosím ťa, újdi už preč z toho ústavu pre mentálne retardovaných kde si zatvorený ! Ak majú mreže na oknách tak ich neako prepíľ,- alebo potom aspoň spáchaj samovraždu - ty kokso !!!

Pridané: 15.2. 2010, 15:51  Reagovať
Martin TT
Martin TT

Ty sa tu ideš pasovať do role spasiteľa a komunikuješ tu so mnou ako náš Robinko najmúdrejší, ktorý sa ničomu nerozumie, jeho argumenty sú nulové, ale hlavne slovne útočí. To je strašný chlap vtedy.
Poďme však k veci. Ty si tu napísal a šíriš po internete bludy, ako zákaz priamych investícii vlastne spôsobil (resp. bol z jedným z faktorov) nemecký hospodársky zázrak. Pritom ja som ti napísal, že hneď na začiatku celého hospodárskeho boomu bol tento krok zrušený. Takže nemohol daný stav ovplyvniť resp. minimálne. To, že boli PZI nulové tvrdíš ty, ale žiadny dôkaz si nedal. V tej dobe ani neexistovali nejaké presné štatistiky ohľadom PZI resp. toku peňazí. Pokiaľ by si mal pravdu tak ja som, ale nikde nenapísal, že bez PZI sa nedá vybudovať hospodárstvo. To ty tu len mi zase niečo podsúvaš. Problém je v tom, že ty nerozlišuješ pojem peniaze a kapitál. Tebe je to jednoducho jedno. Nemci aj keď boli porazení tak aj tak stále mali kapitál na znovu vybudovanie hospodárstva. Ten sa jednoducho nedá zničiť. Treba sa samozrejme pozrieť na to prečo sa tak rozbehla priemyselná produkcia v Nemecku a hlavne prečo tak technologicky postupovala. Samozrejme mala kapacity ešte od vojny (teraz mám na mysli hlavne duševné) a samozrejme boli k tomu aj donútení, pretože mali určite veľmi striktné obmedzenia na produkciu určitých komodít ako napríklad oceľ a pod.Takže pokiaľ ju aj chceli získať museli samozrejme prísť na medz. trhy s niečim zaujímavým.
Takže v prvom rade ti radím naštudovať si základné pojmy, keď tu chceš na internete ohurovať s tvojimi ekonomickými "analýzami". Za všetko stojí tá tvoja ohľadom Marshallovho plánu. Tak na tom som sa fakt pobavil.

Takže výplata dividend za odvedenú prácu znižovanie daní sú podľa teba úžernícke ničotnosti. Tak mi teda povedz, čo je takého produktívneho na odvádzaní daní. Čiže podľa tvojej logiky, čím viac odvedieme na daniach o to viac budeme produktívnejší. Dúfam, že aj toto máš empiricky podložené ako ostatné tvoje perly. A samozrejme ty budeš rozhodovať o tých daniach, pretože len ty vieš na čo by sa mali použiť, pretože len ty vieš po čom ľudia dopytujú a nie oni sami.

Pridané: 16.2. 2010, 14:54  Reagovať
...
...

Najprv úžerníci dosadia dzurindovcov-PRAVICU ktorí dovolia hospodárstvo vysávať cez úroky, dividendy, znižovanie daní a ostatné úžernícke ničotnosti, a potom keď príde bieda na celú populáciu, zas tí istí úžerníci dosadia ficovcov- ĽAVICU, ktorý potom "zachraňujú" populáciu od biedy zadlžovaním sa Úžerníckej Internacionále.

A potom sa ľudia vzbúria, dosadia k moci Vaského Rudolfa, a ten zrušením úroku nás privedie do stavu permanentného a nekončiaceho blahobytu, sociálnej harmónie a spravodlivosti. A všetci úžerníci budú spravodlivo popravení spolu so všetkými podporovateľmi úžery, ktorí nemajú presne tie isté názory ako pán najmúdrejší Vaský, ktorý bude od tých čias sám vlastnými rukami riadiť celú ekonomiku. To bude niečo viac ako len bezúročný socializmus. To bude vaskizmus. To bude hospodársky zázrak sám osebe, koncentrovaný do jediného človeka - nášho milovaného vodcu Vaského.

Pridané: 15.2. 2010, 19:01  Reagovať

Troj bodka, ty si JASNOVIDEC.

Keď prídem do krčmy na Zahorí zahlásim : ludzé, debatuval sem na internétu z jasnovidzcem !

Pridané: 15.2. 2010, 19:47  Reagovať
jozef1
jozef1

kapitalizmus je tak pestra a obrovska dzungla vsakovakych kapitalistov z roznych kutov sveta so svojou vlastnou historiou, a tolko roznych segmentov podnikania(s vacsou alebo mensou potrebou lobingu.), ze davat jedneho jedineho za priklad pre slovenskych "kapitalistov", je amaterstvo a vypoveda len o malomestianstve autora clanku.

Pridané: 11.2. 2010, 22:47  Reagovať
michal, Ba
michal, Ba

Ďakujem Claudia za priblíženie osobnosti autora článku. Ja sám som v predchádzajúcom príspevku šiel ešte hlbšie, čo zrejme bežnému návštevníkovi internetových chatov a diskusií možno uniklo. Emília Sičáková aj Miroslav Beblavý sú erudovaní, korektní, odborne aj občiansky vyzretí mladí ľudia známi svojimi postojmi, pôsobením aj verejnou angažovanosťou aj pred svadbou, pod svojimi rodnými menami. Aj preto som zareagoval na meno "Beblavý" aj jeho spätosťou so slovenskou históriou. Vždy stáli na strane dobra pre svoju krajinu a ľud pod Tatrami! Je dobre aj šťastie pre túto krajinu, že má na tej dobrej strane rieky "Styx" statočných a eticko-morálne vyspelých a aj pre verejnú službu pripravených mladých ľudí!

Pridané: 11.2. 2010, 17:51  Reagovať
Claudia
Claudia

Lacne letenky su preto lacne lebo lietadla roprasuju chemtrails.
Otvor lepšie oči a hľadaj na internete slovo "chemtrails
Tvorcovia sa v epizóde pod názvom “Weather Warfare” (počasie ako zbraň) sústreďujú na rôzne Teslove technológie, ďalej na americkú vojenskú inštaláciu na Aljaške (HAARP), rozprašovanie chemikálií nad obývanými územiami (Chemtrails) a takisto informovali aj o istých udalostiach v súvislosti s uragánom Katrina, ktoré by mohli naznačovať, že uragán bol dôsledkom iniciatív v súvislosti s umelou modifikáciou počasia na politické účely.
Fufor`s unregelmassige news: “New History Channel

Pridané: 11.2. 2010, 16:09  Reagovať
...
...

Letenky sú preto lacné, lebo niekto rozprašuje chemtrails:)
Uragán ako dôsledok umelej modifikácie počasia na politické účely:)

Daj aj mne práska:) To musí byť poriadne silný materiál, čo huliš:)

Pridané: 11.2. 2010, 17:48  Reagovať
Vierka
Vierka

tuším tento národ vydochne, keď sa budú rodiť toľkí neveriaci Tomáši...

Pridané: 15.2. 2010, 22:20  Reagovať
anonym
anonym

Porovnávať Michaela O Leareho s nafúkancami z J&T je nemiestne. Ryanair je spoločnosť vybudovaná na reálnych základoch, čo sa o J&T nedá ani zďaleka povedať. Títo finanční žraloci si svoju neslávnu povesť vybudovali na pochybných obchodoch s politickým pozadím. Keby sa aj na nich mal vzťahovať zákon o preukazovaní majetku, všetci by mali ,,menší problém ". Veľmi sa čudujem tatrancom, že im dovolili ,,použiť" Štrbské pleso na ich kvázi zábavky s koňmi, kde tak veľkodušne pozývali všekých. No s tým pozvaním to nebolo celkom tak, ako to prezentovali médiá.
Ešte jedna vec : prečo na SK skrachovali už dve letecké spoločnosti a tretia k tomu tiež nemá ďaleko ? Keby fungovali podobne ako ryanair, mohli frčať dodnes. Ale sky europe položil Jason Bitter,ktorý za to dostal poriadny balík, Seagle air zasa Hanák s Hlaváčom a Air slovakia,ktorú vlastní Ind ide tiež dolu vodou.Prečo ? Jednoducho preto, že ich viedli neschopní ľudia , ktorí nemali ani páru o tom, ako sa robí biznis v letectve.
Načo sa potom stavia na bratislavskom letisku terminál za vyše 100 mil. euro ? Kto tu bude lietať ? Zahraničné spoločnosti už rokujú s letiskom o letnej sezóne, v zime bude znova pusto. Slováci musia chodiť do Viedne, ak potrebujú niekam letieť mimo sezónu. Toto nevadí ani ministrovi dopravy Vážnemu ani Ficovi a už vôbec nie pánkom z J&T, tí predsa majú vlastné aeroplány, ktorými lietajú.

Pridané: 11.2. 2010, 14:36  Reagovať
Claudia
Claudia

Cynik, s tvárou nevinného dieťaťa

Ako dvadsaťsedemročný je najmladším štátnym tajomníkom v strednej Európe. Z oficiálnych materiálov sa môžeme dozvedieť, že vyštudoval Národohospodársku fakultu Ekonomickej univerzity v Bratislave a zároveň aj divadelnú réžiu na VŠMU. V štúdiu ekonómie pokračoval na University of St. Andrews vo Veľkej Británii, kde dokončuje externé doktorandské štúdium. Už popri štúdiu na univerzite pôsobil ako prekladateľ a tlmočník z anglického jazyka a pracoval aj ako ekonomický redaktor a komentátor v denníku SME, bol aj poradcom viceguvernérky NBS. Má skúsenosti z ročného pôsobenia na Stredoeurópskom inštitúte pre ekonomické a sociálne reformy i z kresla výkonného riaditeľa Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť. Tri roky bol národným a medzinárodným konzultantom Svetovej banky, rozvojového programu OSN, Európskej komisie, Ministerstva pre Medzinárodnú pomoc Veľkej Británie a programu Phare. Je editorom, autorom a spoluautorom odborných publikácií o hospodárskej a verejnej politike. Ako pedagóg pôsobí externe na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského na Filozofickej fakulte UK. Vo voľnom čase sa venuje literatúre a písaniu. Publikoval umelecké preklady a vlastné poviedky. Manželka Emília je šéfkou mimovládnej organizácie Transparency International Slovensko.

Pridané: 11.2. 2010, 14:17  Reagovať
. . . .
. . . .

so what?

Pridané: 15.2. 2010, 22:22  Reagovať
Claudia
Claudia

Miroslav Beblavý (27) je štátny tajomník ministerstva práce, rodiny a sociálnych vecí Slovensko. Jeho vysokoškolské vzdelanie v odbore ekonómia sa konala na Ekonomickej univerzite v Bratislave, zatiaľ čo jeho absolvent titul v odbore ekonómie, je z University of St Andrews vo Veľkej Británii, kde je v súčasnej dobe tiež dokončuje PhD. Jeho profesijné skúsenosti sa pohybuje od ekonomického redaktor Daily malých a stredných podnikov prostredníctvom poradcu námestníka guvernéra Národnej banky Slovensko, aby výkonnému riaditeľovi Slovenské Governance Institute. Pracoval ako expert, okrem iného Európska komisia, Svetová banka, Rozvojový program OSN a OEC
KTO ZA KOHO KOPE

Pridané: 11.2. 2010, 14:12  Reagovať
. . . .
. . . .

keď má niekto 27 a už je niekoľkonásobný "expert" ez nem dobrý...

Pridané: 15.2. 2010, 22:24  Reagovať
ZAZRAK
ZAZRAK

bud tie školy majú slabú úroven,alebo je to malý zázrak.Spravidla,kto vela robí nič poriadne neurobí.Podla výpočtu prác ,by mu nestačilo keby den mal 50 hodín.V tomto má KDH pravdu,na dvoch stoličkách sedieť,pracovať sa dobre nedá.Je to maličký,závistlivý človiečik,ktorý do Tatier nebol pozvaný.

Pridané: 15.2. 2010, 05:53  Reagovať
anonym
anonym

Najdpis výborný. Aj článok újde až na pár "maličkosti". Pán Beblavý bol štátny tajomník na ministerstve práce , keď p. Kaník si dovoli mať dlhy v soc. poistovni , keď firmy blízke Kanikovi dostali peniaze ....
Aj kapitalizmus by bol dobrý, keď by USA ako líder, nebol v ekonomických problémoch a keď by nebol súčast aj v morálnych problémoch do ktorých zaťahuje aj celú euópu.

Pridané: 11.2. 2010, 13:56  Reagovať
fero
fero

Autora článku príliš "nemusím", ale tentokrát ma príjemne prekvapil! Vystihol to perfektne.

Pridané: 11.2. 2010, 00:00  Reagovať
josephko
josephko

Úplný súhlas s článkom. Bez konexií na vyšších miestach je takmer nemožné sa u nás dostať k nejakej štátnej zakázke. Nerobím si ilúzie, že vo svete je to diametrálne odlišné. Ale nemyslím si, že by bolo veľa vyspelých štátov, kde by vylúčili z tendra firmu, ktorá sa zdala posudzovateľom príliš lacná.

Pridané: 10.2. 2010, 21:23  Reagovať
michal, Ba
michal, Ba

článok je hodný slovenského mena z rodu "Beblavý". Aj kapitalizmus 18./19. storočia začali "budovať" protestantský osídlenci Nového sveta, hlavne z Anglicka. Keď začínali mali pred sebou predovšetkým prísne pravidlá morálky a etiky, pracovitosti, svojej aj svojich pracovníkov, efektivity a užitočnosti výsledkov svojho snaženia! Aj to je čiastočná, ale poctivo pravdivá odpoveď na otázku "Kto kazí dobré meno kapitalizmu" (najmä na súdobom Slovensku!). Okrem spomínaných mien je to celý register mien, rodov "už aj erbových", klanov, spolkov, (možno aj mafií - pozor tá česká MAFIA 19 stor. nemá nič spoločného s tou írečito našou a súčasnou!!!). To sú "skromní" pôvodcovia "slovenskej kapitálotvornej elity!, (nech mi prepáči tých možno niekoľkých, ak čírou náhodou k nim nepatria).

Pridané: 10.2. 2010, 17:08  Reagovať
Definitíva
Definitíva

Kapitalizmus nie je o hodnotách.

Kapitalizmus je o peniazoch a bohatstve za každú cenu, najčastejšie za cenu podvedenia a oklamania blížneho svojho, za cenu využitia, či zneužitia situácie.

Kapitalizmus je o premiestňovaní peňazí z cudzieho vrecka do vlastného. Ak je cudzie vrecko prázdne, tak kapitalisti vytlačia nové, ďalšie bezcnné peniaze.

Kapitalizmus je o moci prostredníctvom peňazí a osobného bohatstva.

Kapitalizmus je prostota ducha a závislosť na moci a bohatstve ako lekárska diagnóza.

Kapitalizmus je americký večný sen, je zmysel života na celý život.

Diagnózou moci a bohatstva trpí väčšina ľudstva.

Číňania nám dali čínsky múr. Aby človek hodnôt v tomto svete mohol fungovať, má vo svoje duši čínsky múr, za ktorý sa nedostane žiadny chrematistik, ani miliardármi posraté Štrbské Pleso.

Pridané: 10.2. 2010, 14:27  Reagovať
Vierka
Vierka

výstižné.

Pridané: 15.2. 2010, 22:25  Reagovať

penke blbosti si tu popisal...
ak svje alebo aj cudzie vnutorne hodnoty merias peniazmi, potom mi ta je uprimne luto!

Pridané: 11.2. 2010, 09:48  Reagovať
...
...

Nič z toho, čo si napísal o kapitalizme, vôbec kapitalizmus necharakterizuje. Omnoho bližšie k pravde by si bol, ak by si to isté napísal o socializme namiesto o kapitalizme.

Pridané: 10.2. 2010, 17:28  Reagovať
parondi
parondi

No ty si super.....p>

Pridané: 13.2. 2010, 08:30  Reagovať
Romann
Romann

Starej se sám o sebe! Už jste někdy slyšeli podobnou větu? Já ano a docela často. Mí rodiče mě vychovávali jako svobodného člověka. Ale jedním dechem dodávali, ať hlavně nikde nic neříkám o tom, o čem se bavíme doma. Když porovnám televizi tehdy a dnes, nezměnilo se vůbec nic. V Americe se dějí neuvěřitelné věci, které většina lidí přijímá jako pravdu, celou pravdu a nic než pravdu. Když spadnou dva baráky naprosto totožně a zcela proti zákonům fyziky, je každému hned jasné, že za tím stojí nějací vousáči z jeskyně. A nikomu nepřijde divné, že po letadle, které údajně narazilo do Pentagonu, nezbyde ani stopa. Jaký je rozdíl mezi těmito informacemi a informací o tom, jak sověti rozdojili kozla? Pokračovanie na: www.voltaire.netkosice.sk, téma: Starej se sám o sebe!

Pridané: 10.2. 2010, 13:45  Reagovať
kavon
kavon

Tak tvoje myslenie je na úrovni popierača holokaustu.Strašné,že takíto žijú medzi nami!

Pridané: 12.2. 2010, 15:53  Reagovať
Vierka
Vierka

kavon, ty si vari v niečo lepší? Máš aj nejaké kritické myslenie?

Pridané: 15.2. 2010, 22:27  Reagovať

Poslať nový komentár

  • Webové a e-mailové adresy sú automaticky zmenené na odkazy.
  • Riadky a odstavce sa zalomia automaticky.

Viac informácií o možnostiach formátovania

CAPTCHA
Na nasledujúcu otázku dokážete odpovedať, ak ste človek a nie spamovací stroj. Je to jednoduché.

Miroslav Beblavý

Ekonóm, vysokoškolský učiteľ, kandidát SDKÚ-DS do parlamentu 2010
Miroslav Beblavý
  • Moje blogy
  • Ďalšie príspevky na HNblogy